fbpx
A password will be e-mailed to you.

У столичному музейному комплексі Мистецький Арсенал представили бельгійський інноваційний VR-театр CREW, що створює художню реальність на межі театру, науки та нових медіа.

Бельгійська творча група CREW була заснована 1991 року в Брюселі Еріком Йорісом. В імерсивних виставах театру СREW глядач завжди перебуває всередині дійства, випробовуючи інноваційний потенціал інтерактивних технологій. За підтримки Бельгійського Консульства та українських фондарів, в Україні театр пробув декілька днів, де всі бажаючі змогли відчути себе учасниками дійства. CREW є творчим партнером в мультидисциплінарному дослідницькому консорціумі Dreamspace (фінансується ЄС), що розробляє нові засоби для поєднання живого дійства, відео і комп’ютерних технологій у реальному часі. Компанія експерементує в сфері імерсивного театру і змішаної реальності (mixed-reality) та була першою, що поєднала 360°Omni Directional Video(ODV) and Head-mounted display (HMD) для створення альтернативної реальності.

2000-го року CREW створили перформативне, автоматизоване віртуальне середовище Cave. Натхненником проекту став, звичайний праційник театру, Пол Антипов (Paul Antipoff). Пол був повністю паралізований внаслідок нещасного випадку. Симбіоз з технологіями зробив можливим його самостійне функціонування у реальності. В імерсії Cave Антипов міг малювати,  взаємодіяти з віртуальним актором та глядачами. Досвід, що пропонує CREW, відрізняється від звичних віртуальних імерсій, що базуються на стабільній позиції глядача. Він переживає віртуальну реальність через своє власне тіло, рухається, ходить, біжить. Таке ігрове співвідношення реального часу і записаного матеріалу перетворює глядача в справжнього протагоніста проекту.
СREW неодноразово презентували свої унікальні розробки з використанням гібридних мистецьких форм в найрізноманітніших просторах: на фестивалях перформативного мистецтва, візуального мистецтва, великих масових заходах і наукових конференціях. Цей колектив об’їздив майже всі континенти, включаючи Європу, Китай, Канаду і США.

На Арсеналі можна було подивитись, C.a.p.e. (Computer Assisted Personal Environment) – новий досвід перенесення глядача всередину реальності фільму/вистави. За допомогою авторської розробки, що складається з окулярів віртуальної реальності, трекерів і навушників, глядачі на 20 хвилин опинялись в “самому серці” постановки.

Проект “C.a.p.e”, фрагмент подорожі Брюсселем

Експеримент Hands-On Hamlet – це демонстрація фрагментів роботи над п′єсою Гамлета, Вільяма Шекспіра у віртуальній реальності. Команда продемонструвала два підходи до інтерпретації тексту та можливості застосування VR у роботі з театральним текстом. Нам вдалося побувати і відчути себе Гамлетом. Наші колеги з Громадського точно передали головні емоції.

Театральна лабораторія Мистецького Арсеналу та участь таких проектів, як CREW має створити новий перформативний простір, який розвиватиме напрямки взаємодії театру, візуального мистецтва, мультимедіа і нових технологій. Для Театральної лабораторії планують залучити другий поверх Арсеналу. Проводяться творчі салони, майстер-класи, дискусії, орієнтовані на спеціалістів. Триває робота над програмою, пов’язаною з інклюзивною освітою, заплановані лекції для педагогів: як театр може допомогти в навчанні.

Першим проектом театральної лабораторії була прем’єра вистави “Листи Незнайомому Другу з Нью-Йорка”. Організатори називали його “імерсивним променандним спектаклем” і відзначали, що він створений разом із підлітками з Новгородського Донецької області. Вистава розповідає про життя людей, які залишилися жити в прифронтовій зоні.

Куратор театру Ерік Йоріс прочитав лекцію – «Чому мистецтво, наука і критичне мислення є необхідними для інновацій в сучасному цифровому світі». Ерік має тверде переконання, що головною метою розвитку мистецтва VR та AltR є зв′язки між людьми. Він сприймає свою роботу в CREW як наукову та мистецьку пригоду водночас. Ерік Йоріс об’єднує науку, історію та філософську рефлексію та переконаний у тому, що імерсивні технології здатні збагатити життя сучасної людини.

Коментарі